… και Ιουλιέτα 1,2,3

«Ο συγγραφέας γράφει ένα έργο, οι ηθοποιοί παίζουν ένα άλλο και το κοινό καταλαβαίνει ένα τρίτο».

Charles Baret, 1863-1934
Γάλλος θεατράνθρωπος

 

Ο συγγραφέας, Άκης Δήμου, γράφει το «… και Ιουλιέτα».  Μια γυναίκα. Εσωτερικό παλιάς μονοκατοικίας. Νύχτα καλοκαιριού. Ο Ρωμαίος πέθανε. Εκείνη βυθισμένη στη θλίψη της μονολογεί. Περιμένει στωικά να περάσει ο χρόνος, να γλυκάνει ο πόνος και μέσα από τα βάθη της απελπισίας να σφιχταγκαλιάσει ξανά, δίχως σώμα, μονάχα με την ψυχή, εκείνη την ύπαρξη που κάποτε παράφορα ερωτεύθηκε.

Ο σκηνοθέτης, Ηλίας Φλωράκης, «διάβασε» το κείμενο διαφορετικά. Δεν είδε μία Ιουλιέτα. «Άκουσε» τρεις φωνές και «είδε» τρεις μορφές.
Είδε την Πρώτη (1). Μια Ιουλιέτα μόνη. Εκ παραδρομής. Εκείνος πέθανε. Εκείνη όχι. Τυχαία. Μάλλον. Η αγάπη όμως, παντοτινή, την έκανε να κλειστεί στον εαυτό της. Μια ντίβα, που ο τελευταίος μεγάλος της ρόλος, ήταν της Ιουλιέτας. Και μετά, έμεινε … τίποτα. Και όλοι την αποξένωσαν. Γιατί; Ποιος θέλει μια γεροντοκόρη; Δεν ήταν της μόδας τότε. Θύμα των καταστάσεων και της κοινωνίας. «Με θεωρείτε αγενή; Στριφνή; Ιδιόρρυθμη; Ω, δε με νοιάζει, σας βεβαιώ, καθόλου δε με νοιάζει.» «Αυτά ταιριάζουν σε γυναίκες μαθημένες να ζουν μέσα στον κόσμο. Με σύζυγο, παιδιά και συγγενείς…»

Και μετά, εμφανίστηκε και η Δεύτερη Ιουλιέτα (2). Μια οικονόμος. Αγάπησε. Φυσικά, αλλά δεν εκπληρώθηκε ποτέ ο έρωτάς της. Ταγμένη πάντα στο καθήκον. Στο κόμμα, στον αφέντη, στη δουλειά, στην καριέρα. Φυσικά και ερωτεύτηκε. Ίσως τον λάθος άνθρωπο. Ίσως το αφεντικό, ίσως τον γιο του. Όμως, αφοσιώθηκε στα πιστεύω που της δώσανε, έβαλε σε δεύτερη μοίρα την αγάπη. Γεροντοκόρη κι αυτή. Κυνική. Αλλά πάνω απ’ όλα το καθήκον. Θύμα των καταστάσεων κι αυτή. «Πάντοτε έρημη η αυλή μου εδώ και χρόνια. Απάτητη. Μόνο ένα αυλάκι τόσο δα κυλάει κουρασμένο, κόκκινο και λεπτό σαν την κλωστή του αίματος στον κρόταφο ενός άντρα δολοφονημένου απ’ το ίδιο το ευγενικό του χέρι.»

Και κάπου εκεί, κρυμμένη, ήταν και η Τρίτη Ιουλιέτα (3). Θύμα κι αυτή. Ο έρωτας … το δόλωμα. Κακοποιημένη. Βιασμένη. «Μ’ έβρισκε η παραμάνα αναίσθητη στο πάτωμα. Ξέπνοη. Όταν συνερχόμουν, ήμουνα μόνη μου ξανά κι ήμουνα δύο αγκαλιασμένοι σφιχτά μέσα στο αίμα μου». «Ήρθε από τότε, τέσσερις φορές. Με παραφύλαγε και μ’ έβρισκε πάντα μόνη». Μοναδική της διαφυγή, ένα ήρεμο τοπίο στο μυαλό της. Μια διαφυγή παρανοϊκή, αλλά ασφαλής.  «Κρατάω κρυμμένο ένα τοπίο μες στο νου μου. Άκακη φύση, που τα χρόνια δεν την κάψανε.»

…και Ιουλιέτα 1,2,3

«Διάβασα προσεκτικά το δραματουργικά επεξεργασμένο από εσάς κείμενο που είχατε την ευγένεια να μου στείλετε. Την προσέγγισή σας – οφείλω αυτό να το πω εξαρχής – την βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα. Ο ενδοκειμενικός διάλογος των τριών γυναικών που επιχειρείτε μου άρεσε, με κάποιον τρόπο μου ανανέωσε τη σχέση μου με το συγκεκριμένο έργο. Κάπως σα να συνομιλούν οι τρεις εκδοχές της ίδιας γυναίκας (για την ιστορία: στην παράσταση της Πορτογαλίας μάλιστα παιζόταν από 6 ή από 7, εσείς, ωστόσο, προχωράτε ένα βήμα παρακάτω.)» –  Άκης Δήμου

 

Όλες μαζί, μία Ιουλιέτα, που προσπαθεί να ξορκίσει το κακό. Η Ιουλιέτα του Άκη Δήμου, μέσα από τα μάτια του Ηλία Φλωράκη.

Ηλίας Φλωράκης
Συγγραφέας, Σεναριογράφος

kaiIOULIETA (1)

1η παρουσίαση
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο» (2018-2020) θα πραγματοποιηθεί ένα διήμερο ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑ  με έργα ελλήνων θεατρικών συγγραφέων τα οποία σκηνοθετούν νέοι σκηνοθέτες.

21 Μαΐου/17.15 – Κεντρική Σκηνή
Ανδρονίκη Αβδελιώτη
Αγγελική-Ειρήνη Μήτση
Λία Τσάνα
και ο Χρίστος Κοκαράκης
Μουσική: Τάσος Σωτηράκης

Τί ρόλο έχει το αγόρι στην παράσταση; Αυτό το αφήνουμε να το ανακαλύψετε…

kaiIOULIETA (2)
Ανδρονίκη Αβδελιώτη
kaiIOULIETA (4)
Αγγελική Ειρήνη Μήτση
kaiIOULIETA (3)
Λία Τσάνα
kaiIOULIETA (6)
Χρίστος Κοκαράκης

Συντάκτης: clsad

Is the author of strange short stories, theatrical plays and scripts. Living in Athens, holds more than 60 world records on computer games with the Twin Galaxies Scoreboard. Teaches computers in older people and he is coordinator in Creative Writing Lab and CineLike Lab (film workshop for children). Member of Scriptwriters Guild of Greece.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s